לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

האם חובות של נפטר עוברים בירושה?

כאשר אדם הולך לעולמו, היורשים שלו מקבלים את כל עזבונו (כספים, נכסים ורכוש) על פי חוק או לפי הצוואה במידה ונערכה אחת. אבל מה קורה אם לאותו אדם היו חובות שעוד לא הספיק להחזיר, האם חובות של נפטר יכולים לפגוע ביורשים, ובכלל איך מתמודדים איתם?
אודי קליפי עו"ד

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי עו"ד

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

האם חובות של נפטר עוברים בירושה, עורך דין אודי קליפי

מה קורה עם חובות של נפטר?

החוק במדינת ישראל קובע כי חובות של אדם לא מתבטלים לאחר מותו. הנושים מקבלים את הזכות ואת העדיפות לפרוע את חובותיו מתוך העיזבון (הירושה) שהשאיר. זאת למרות שעל פי חוק הירושה, נכסים וכספים שאמורים לעבור ליורשים החוקיים.

הנושים יכולים לדרוש את המגיע להם עד גובה העיזבון ולא שקל אחד יותר. זאת אומרת שאם כלל הנכסים של הנפטר שווים לדוגמה חצי מיליון שקל והוא חייב סכום כולל של מיליון שקלים, הנושים לא יוכלו לקבל עד חצי מיליון שקלים

איך הנושים דורשים חובות של נפטר?

בדרך כלל בתוך תקופת זמן קצרה של 90 יום לאחר שהנפטר הלך לעולמו, היורשים מקבלים מכתב מהנושים בנוגע לפריעת החובות.

היורשים נדרשים על פי חוק להסדיר את החובות של הנפטר מול הנושים ובלי תכנית פעולה מסודרת זה יכול להיגרר להפסדים כספיים גדולים עם סיבוכים קשים שלא תרצו להגיע אליהם.

ליווי של עורך דין להסדרי חובות

במצבים בהם נקלעים לחובות של נפטר שאנחנו היורשים מעבר לזה חשוב מאוד לא לפעול על אוטומט ופשוט להעביר לנושים כספים כפי רצונם או גרוע מזה, למכור דירות או נכסים אחרים, מבלי להתייעץ קודם לכן עם עורך דין להסדרי חובות כדי לוודא שהסיפור יסתיים במהירות המירבית ובלי לשלם מעבר למה שצריך, אולי בעזרת מו"מ עיקש ויעיל אפשר יהיה להגיע לפשרה ולשלם רק חלק מסוים מהסכום הכולל של החובות.

לייעוץ ללא התחייבות:

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך:
מחיקת חוב למס הכנסה, עורך דין אודי קליפי

מחיקת חוב למס הכנסה

חדלות פירעון מאפשר לקבל הפטר חובות ולצאת לחיים חדשים. עם זאת, ההליך מחריג חובות שנצברו לרשויות, כמו מחיקת חוב למס הכנסה. אז מה בכל זאת עושים?

לקרוא עוד »