לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

מהו הצו לפתיחת הליכים בחדלות פירעון?

השלב הראשון בהליך שיוציא אתכם מחובתכם נקרא הצו לפתיחת הליכים. במאמר זה נסביר מהו הצו, איך מקבלים אותו, מה קורה כאשר הוא מתקבל ואיך דואגים לכך שהתשלומים בו יהיו הנמוכים ביותר שניתן להשיג.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

מהו הצו לפתיחת הליכים בחדלות פירעון - עורך דין אודי קליפי

הליך חדלות פירעון – רקע

חדלות פירעון הוא הליך משפטי אשר מטרתו להביא פתרון לאנשים אשר נקלעו לחובות ולא מצליחים לסגור אותם בכוחות עצמם. הליך זה, אשר שדרג משמעותית את מה שהיה בעבר בשם "פשיטת רגל", הוא הליך חוקי אשר בתחילתו, עם קבלת הצו לפתיחת הליכים, יש הקלה משמעותית. בתומו, לרוב כ-4 שנים בלבד, מקבלים הפטר מהחובות ויוצאים לחיים חדשים וטובים יותר.

ההקלה בתחילת ההליך מגיעה מכך שמיד מקבלים עיכוב הליכים בהוצאה לפועל, הריביות הכואבות נעצרות, הנושים מפסיקים להטריד ורואים את הפתרון הממשי מול העיניים.

למעשה, החוק קובע כי מצב של חדלות פירעון יכול להתקיים כאשר מתקיים אחד או יותר משני התנאים הבאים – האדם אינו מצליח לעמוד בתשלום החובות העומדים לחובתו, או כאשר סך חובותיו עולים על סך נכסיו. מעבר לכך, ישנו תנאי קשיח לפיו על החייב להיות בעל חובות של למעלה מ ₪161,236 על מנת להיכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

על התהליך לקבל צו לפתיחת הליכים

בשביל לעבור את הליך חדלות פירעון שיוציא אתכם מהחובות, צריך תחילה להגיש בקשה עבור כניסה להליך. תוכלו לבצע פעולה זו באופן עצמאי בלשכת חדלות פירעון או באינטרנט, אך מומלץ שתעזרו בעורך דין חדלות פירעון שיעשה זאת בשבילכם על הצד הטוב ביותר. זאת בעקבות הבירוקרטיה הנדרשת להגשת הבקשה. יש לציין כי כבר לאחר הגשת הבקשה ניתן לפנות להוצאה לפועל ולהקפיא את ההליכים נגדכם, ככל שקיימים כאלו.

לאחר 30-60 יום, מתקבל הצו לפתיחת הליכים בו נדרשים לשלם תשלום חודשי נמוך יחסית. צו זה נשאר בתוקף עד הדיון לקבלת הצו לשיקום כלכלי שיקבע את גובה ההפטר. תקופה זו מכונה "תקופת הביניים". במרבית המקרים, תקופה זו נמשכת כ-11 חודשים.

לאחר קבלת הצו מתמנה נאמן מטעם הממונה על חדלות פירעון. הממונה הוא האדם האחראי על ניהול הנכסים הפיננסיים של החייב בהליך, לטפל בהם ולבצע בהם פעולות. במהלך תקופה זו מבצעת בדיקה של כל נכסי החייב. בנוסף בודקים את מצבו הפיננסי ואת כושר הפירעון שלו. לאחר מכן נבנית התוכנית לשיקום הכלכלי המותאמת אישית לנסיבות ואפשרית לביצוע.

צו לפתיחת הליכים – דוגמאות

גובה הצו לפתיחת הליכים הינו תלוי מקרה ומשתנה לפי מספר גורמים שונים. הגורמים כוללים בתוכם עניינים כמו גובה החובות, יכולתו הכלכלית של מגיש הבקשה ועוד. משרדנו מתמחה בליווי אנשים בהליך חדלות פירעון ויודע להשיג צווים מינימליים ביותר! הנה כמה דוגמאות לצווי פתיחת הליכים שלקוחותינו קיבלו עם כניסתם להליך.

הפטר החובות

במסגרת שיקומו הכלכלי בהליך חדלות פירעון מקבל החייב פטור מחובותיו. גובה הפטר החובות לוקח בחשבון את האינטרסים של החייב עצמו ושל נושים, ומאזן ביניהם. למעשה, איזון זה הוא עניין המצוי בשיקול דעת של הממונה על חדלות פירעון. האיזון הוא אינו עניין טכני הקבוע מראש.

לכן, לחייב עצמו ולעורך הדין מטעמו קיימת השפעה רבה על גובה ההפטר. זאת לאור העובדה שגובה ההפטר שניתן הוא משתנה מרכזי מאוד בהליך השיקום. המעשה הנכון הוא הסתייעות בעורך דין חדלות פירעון מומחה שידע להציג את הטענות בצורה כזו שתוביל להפטר מינימלי.

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: