לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

ביטול עיקול משכורת

הטילו עיקול על המשכורת שלכם בעקבות תיק בהוצאה לפועל? כדאי שתדעו מה הזכויות שלכם ומה האופציות במדינה לביטול עיקול משכורת תוך ימים ספורים בלבד.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

ביטול עיקול משכורת, עו"ד אודי קליפי
ביטול עיקול משכורת, עו"ד אודי קליפי

בעלי חובות בהוצאה לפועל מוצאים עצמם לא אחת נתונים להגבלות קשות על חיי היום-יום שלהם. לזוכה בתיק ההוצאה לפועל (הנושה לו אתם חייבים כסף אשר פתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל) ישנם שלל אמצעים העומדים לרשותו לשם גביית החוב.

אחד מהם הוא עיקול על המשכורת של בעל החוב. כך יוצא שלא מספיק שבעל החוב צריך להתמודד עם תיק בהוצאה לפועל הכוללים החזרים חודשיים גדולים ובעיות אחרות, גם המשכורות שהוא מרוויח על מנת לפרנס את עצמו ואולי את משפחתו נלקחות ממנו לטובת "פירעון החוב".

"פירעון החוב" מצויין במרחאות כי לרוב הכספים הללו בקושי, אם בכלל, מכסים את הריביות שמצטברות עוד ועוד.

אולם חשוב לדעת כי לא ניתן לעקל את כל משכורתו של בעל החוב. סעיף 8 לחוק הגנת השכר קובע כי משכר העבודה החודשי לא יהיה ניתן לעקל סכום מינימלי מוגן, שהוא אחוז מהסכום הבסיסי המנוי בחוק הבטחת הכנסה. גובה הסכום הזה משתנה בהתאם למצב המשפחתי של בעל החוב, ונכון לשנת 2023 עומד על הסכומים המוגנים הבאים:

1. בעל חוב יחיד ללא ילדים – סכום מוגן 2,373 בחודש.
2. בעל חוב נשוי ללא ילדים – סכום מוגן 3,560 בחודש.
3. בעל חוב נשוי עם ילד אחד – סכום מוגן 4,129 בחודש.
4. בעל חוב נשוי עם שני ילדים ומעלה – סכום מוגן 4,669 בחודש.
5. בעל חוב יחיד עם ילד – סכום מוגן 3,882.
6. בעל חוב יחיד עם שני ילדים ומעלה סכום מוגן 4,831.

כלומר, בין אם המשכורת של בעל החוב היא 8,000 שקלים בחודש, ובין אם היא 40,000 שקלים בחודש, כל המשכורת של בעל החוב תעוקל ותועבר לקופת התיק בהוצאה לפועל, מלבד הסכומים המוגנים הנזכרים לעיל. אם לעומת זאת הסכומים הללו מהווים מעל 80% מגובה המשכורת של בעל החוב, יקטנו הסכומים המוגנים הללו עד כדי 80% מהמשכורת של בעל החוב.

איך אפשר להתקיים עם 20% בלבד מהמשכורת?! אם אתם במצב הזה או קרוב אליו, המשיכו לקרוא ותבינו איך תוכלו לשים לזה סוף בכדי שבעתיד הקרוב 100% מהמשכורת נטו שלכם גם תגיע אליכם ולשימוש לפי בחירתכם.

כיצד מביאים לביטול עיקול על המשכורת?

עיקול משכורת הינו בהחלט צעד חמור, וכדי להביא לביטולו צריך לטפל בחובות. אין מנוס מכך.

אפשרות ראשונה היא להגיע להסדר חובות עם הזוכה בתיק

ברגע שיש לנושה עיקול משכורת לזכותו, יש לו המון כוח מול בעל החוב, אולם הוא יודע שבמצבים מסוימים יש לבעל החוב את האפשרות ללכת לחדלות פירעון (אפשרות מספר 2), מה שיביא לכך שבעל החוב לא בהכרח יתאמץ כדי לפרוע את החוב. משום כך, יש אפשרות לנסות לשבת למשא ומתן עם הנושה, ולהגיע למתווה של תשלום חד פעמי או חודשי מוסכם, כך שלא יוטל עיקול על המשכורת, והחוב ייפרע בסופו של דבר.

האפשרות השנייה היא לפנות למסלול של חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון החדש הוא ההליך המשפטי החדש למחיקת חובות בישראל, מה ששהחליף ושיפר בצורה משמעותית ביותר (בעיקר לטובת בעלי החובות) את ההליך הישן והידוע בשם 'פשיטת רגל'. נכון שמדובר בדרך שהיא לא תהיה נופש על חוף הים, אולם במצבים רבים זו הדרך היחידה עבור בעלי חובות, בזכותה יוכלו למחוק את חובותיהם בהליך משפטי מסודר.

מרגע הכניסה להליך יוקפאו מספר מגבלות, לרוב העיקול על המשכורת. בסוף ההליך שאר המגבלות כמו עיכוב היציאה מהארץ יוסרו לחלוטין ובעלי החובות (לשעבר) כבר חיים אחרת, בחיים חופשיים ממגבלות, מחובות וכל המעטפת המורעלת של ריביות, התחייבויות הזויות, רדיפה של נושים אחרי הכסף והתמודדות מול הוצאה לפועל.

ביטול עיקול משכורת עם עורך דין הוצאה לפועל

כאמור כדי להביא לביטול העיקול על המשכורת, גם עיקולים נוספים (עיקול חשבון בנק למשל) צריך לטפל בחובות. לרוב, כדי לעשות את זה בהצלחה מומלץ להיעזר בעורך דין הוצאה לפועל שיוכל להפנות אתכם לעבר האפשרות הנכונה עבורכם.

היעזרות בעורך דין מומחה תוכל להביא לסגירת החובות בראש שקט ובהסדר או ההפטר (תלוי בדרך שבוחרים) המינימליים ביותר שניתן להשיג ועם פריסה נוחה ואפשרית לביצוע.

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: