לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

לאף אחד לא מגיע לחיות עם עיקולים והגבלות. הבשורה המשמחת היא שאפשר להביא לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל בתוך ימים ספורים בלבד ולהשתחרר לחופשי.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל, עורך דין אודי קליפי
עיכוב הליכים בהוצאה לפועל, עורך דין אודי קליפי

חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי אשר נכנס לתוקף אשר נכנס לתוקף בשנת 2019 שינה באופן מהותי את האינטרסים אשר באים בחשבון במסגרת של הליכי חדלות פירעון. עיכוב הליכים בהוצאה לפועל נותן יד לאינטרס הברור של החייבים, אך גם של המדינה ובמאמר זה תבינו הכל.

בשונה מבעבר בו האינטרס הראשי היה של הנושים, החוק החדש שינה את איזון האינטרסים כך שהממונים על הליכי חדלות פירעון נדרשים לנהל את ההליך בצורה שתבטיח את שיקומו הכלכלי של בעלי החובות.

המשמעותית לכך היא אדירה. החוק אינו נותן יותר עדיפות מוחלטת לאינטרס הנושים בקבלת הכסף בחזרה, אלא גם לאינטרסים של בעלי החובות שפונים להליך החדש סגירת החובות ושיקומם הכלכלי. 

סנקציות במסגרת הליכי הוצאה לפועל

לנושים ולאינטרס הפיננסי שלהם יש מקום בחוק ההוצאה לפועל. לפיו כאשר אנשים לא מחזירים את התחייבותיהם, הנושים יכולים לפתוח תיקים בהוצאה לפועל. בכך להשית סנקציות שונות על בעלי החובות אשר יגרמו לחוסר נוחות ורצון להסדיר את תשלום החוב שנוצר.

כך לדוגמא מטילים רשמי ההוצאה לפועל עיקול על חשבונות בנק של חייבים, מעקלים את המשכורת, תופסים רכוש ומממשים אותו באמצעות מכירה על מנת להחזיר חלק מהחובות, מוציאים צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד. למעשה, התכלית של כל הסנקציות הללו היא ניסיונות של המדינה לזרז אזרחים לשלם את חובותיהם לנושים.

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל – איזון האינטרסים

כאשר נפתח הליך חדלות פירעון הממונה על הליך חדלות הפירעון נדרש לבצע איזון בין שני האינטרסים המנוגדים הללו – אינטרס החייב ואינטרס הנושים. חשוב להדגיש, מי שפונה לפתיחת הליכי חדלות פירעון הוא בדרך כלל כבר מצוי עמוק בתוך סחרחורת של חובות אשר במהלך ההתמודדות עמם נפתחו נגדו הליכי הוצאה לפועל.

לכן, סביר להניח כי בעת הזו כבר מצויים תחת העיקולים וההגבלות דוגמת אלה שצוינו מעלה. לכן, על מנת לתת ביטוי לאינטרס השיקום של החייב, עם הכניסה לחדלות פירעון ניתן לבקש ולהביא לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל.

מיד מקבלים בחזרה את חשבון הבנק ואת האפשרות להכניס אליו את המשכורות, מקבלים בחזרה גם את האפשרות להשתמש בכרטיס אשראי! כמובן שעדיין נמצאים בהליך לסגירת חובות ולשיקום כלכלי, לכן עדיין יהיו מגבלות בחשבון שצריך שצריך להיות ביתרת זכות, ואשראי מסוג "דביט". מגבלות אלו נועדו על מנת לשמור עליכם ע"י מניעת המשך נפילה לבור ויצירת חובות חדשים.

היתרונות שבעיכוב הליכים בהוצאה לפועל

קודם כל והחשוב מכולם, זה היכולת לנשום שוב. חיים תחת עיקולים והגבלות הם משהו שאני לא מאחל לאף אדם, ולכל מי שנכנס לחובות מתום לב מגיע לחיות אחרת.

כאשר עורך דין הוצאה לפועל פונה בשבילכם אל הממונה על חדלות פירעון ומבקש עיכוב הליכים בהוצאה לפועל, המטרה היא להקל על חייכם ולסייע בשיקומכם. חשוב להדגיש, רוב ההליכים אפשריים לעיכוב (במידה מסוימת כפי שצוין מקודם), אך לא כך להוציא בעניין צו עיכוב היציאה מהארץ, אשר ביטולו אינו מתאפשר אלא באופן זמני בלבד ותחת תנאים מחמירים במיוחד.

היתרון שבהסרת הסנקציות הוא ברור, ונוגע בעיקרו ליכולת להצליח לנהל חיים כלכליים באופן עצמאי. החייב יכול להצליח שוב לנהל את שגרת יומו הכלכלית, תחת מגבלות מסוימות אשר אינן מאפשרות לו לחרוג מרף הוצאה מקסימלי מוגדר.

בסוף הליך חדלות פירעון יוסרו גם שאר המגבלות, דוגמת חשבון הבנק שכבר לא ידרש להיות ביתרת זכות וצו עיכוב היציאה מהארץ שיוסר גם הוא. מנקודה זו והלאה, תוכלו להתמקד בפרק החדש בחייכם. 

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: