לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

הסדר חובות בהוצאה לפועל

המשבר הכלכלי הוביל לכך שהסתבכות בחובות היא לא מקרה נדיר. בעלי עסקים, עובדי מדינה ושכירים רבים, אנשים נורמטיבים לחלוטין, מוצאים את עצמם בצרה כלכלית שרק הולכת ומחמירה. החדשות הטובות הן שקיימות מספר דרכים למחיקת חובות בישראל, אחת מהן היא הגעה להסדר חובות בהוצאה לפועל. במאמר זה נסביר הכל על התהליך.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

איך מגיעים להסדר חובות בהוצאה לפועל- עורך דין אודי קליפי

חיים חדשים עם הסדר חובות בהוצאה לפועל

התחושה הנלווית להתמודדות עם חובות ועיקולים היא קשה מאוד ויכולה לפגוע בכל המשפחה בצורה עמוקה ויומיומית. לא צריך להיכנע ולחיות ככה לכל החיים! ניתן לסגור חובות ביעילות ובמהירות יחסית עם אחת משתי הדרכים הבאות: הסדר חובות בהוצאה לפועל או הליך חדלות פירעון החדש.

ההסתבכות בחובות עלולה להוביל לעיתים קרובות לפתיחת תיקים בהוצאה לפועל, בעקבותם מתחילים להגיע עיקולים על חשבון הבנק והמשכורת לצד הגבלות נוספות כמו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

חשוב להבין שיש שלב בו לקיחת הלוואות נוספות רק מסבכת בנפילה לחובות עמוקים יותר ובמקרים רבים יהיה כדאי לשקול את האופציה של הסדר חובות ולהתניע מחדש של החיים הכלכליים.

למה לבחור בהסדר חובות בהוצאה לפועל?

הסדר חובות הוא הליך למחיקת חובות באמצעות משא ומתן מול הבנק ונושים אחרים. להסדר חובות יש יתרונות רבים:

• ללא בתי משפט, נאמן ודוח"ות – מי שלא מסוגל להגיע להסדר יכול למחוק את חובותיו רק עם הליך משפטי שאורך זמן רב יותר שנקרא חדלות פירעון (ההליך החדש והמשופר שהחליף את פשיטת הרגל).

• מחיקת חובות במהירות – לעומת הליך חדלות פירעון שלוקח לרוב כ 4 שנים, הסדר חובות הוא הליך מהיר יותר ואורכו הממוצע הוא שבועות בודדים בלבד!

• ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ – בחדלות פירעון עיקולים על חשבון בנק ומשכורת מתבטלים, אך לא כך עם עיכוב היציאה מהארץ. בשני הדרכים הצו יתבטל רק עם סגירת החובות, שכאמור יהיה מהיר בהרבה עם הגעה להסדר חובות בהוצאה לפועל.

דוגמאות להסדרי חובות מינימליים

לצפייה בדוגמאות נוספות ←

כיצד משכנעים את הבנקים והנושים לצמצם חובות

בכל מקרה של גיבוש הסדר חובות, יש צורך לבצע בדיקות מקדמיות. בסיוע עורך דין להסדר חובות יש לבדוק את כלל התיקים המתנהלים ולהבין את היקף החובות במלואם לפי:

1. למי החוב (בנקים, ספקים, שוק אפור…)
2. גובה הקרן (החוב המקורי)
3. הריביות שהצטברו
4. שנת לקיחת ההלוואה

חשוב להבין מהי יכולת ההחזר הריאלית במצב על מנת שהסכומים להם מתחייבים, יהיו כאלה שיובילו לסגירת החובות והתיקים בהוצאה לפועל וגם לעצירה מוחלטת וסופית של הסחרור הכלכלי.

בנוסף לבדיקה מקיפה על החובות הקיימים והמצב הכללי בבית, אנשים שנמצאים במצב בריאותי קשה יכולים לקבל, עם עושים את הדברים נכון, הסדר מופחת בצורה משמעותית ולעיתים רחוקות אפילו הפטר חובות לאלתר מבלי להוסיף ולא שקל אחד.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

במהלך גיבוש הסדר חוב בהוצאה לפועל יש אפשרות לאחד את כל תיקי ההוצאה לפועל המתנהלים כנגד החייב.  איחוד תיקים היה נפוץ מאוד כאשר עזר לחייבים לעשות סדר בבלגן ולאחד את כל התיקים הפתוחים בתיק אחד בלבד.

איחוד התיקים מביא לביטול הליכים בהוצאה לפועל ולקבלת פריסת תשלומים עם החזרים חודשיים נוחים והעיקולים, אלו גם הסיבות העיקריות למה המוני ישראלים בחרו בדרך זו שנים ארוכות.

לאחרונה יצא לאיחוד תיקים חוק חדש שבו צמצמו משמעותית את תקופת פריסת החובות, מה שמוביל ברוב המקרים להחזרים חודשיים עצומים ובלתי אפשריים.

מומחיות במשא ומתן – על החשיבות בעורך דין להסדר חובות

במאמר זה הוסבר איך באמצעות הסדר חובות בהוצאה לפועל ניתן למחוק חובות משמעותיים ולצאת לדרך כלכלית חדשה תוך הימנעות מהליכים משפטיים ארוכים באופן יחסי.

סיוע של עורך דין להסדר חובות מומחה במשא ומתן יוביל לרוב לביטול הליכים בהוצאה לפועל ולסגירת החובות אחרי מחיקת נתח משמעותי מאוד מהסכום הכולל.

חשוב להבין כי כדי להגיע להסדר חובות צריך להגיע להבנות עם הבנקים או הנושים האחרים, לפעמים זה מתאפשר ולפעמים לא. במקרים בהם הגעה להסדר חובות לא אפשרית, אפשר לפנות להליך חדלות פירעון ולצאת מהחובות בדרך זו.

עורך דין להסדר חובות ידע מיד להכווין לעבר הפתרון המהיר, הזול והמדויק ביותר למצב. 

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך:

הסדר חובות עם שימוש בקופות מעוקלות

הסדר חובות עם קופות מעוקלות

החובות והעיקולים יכולים להתבטל במהירות מירבית בעזרת הפתרון החדשני שלנו לסגירת תיקים בהוצאה לפועל – הסדר חובות עם שימוש בקופות מעוקלים כמו קרן השתלמות, פנסיה ופיצויים. במאמר זה נסביר איך זה בא לידי ביטוי, מי זכאי להליך ומה הם ההשלכות שלו?

לקרוא עוד »
הסדר חובות עם שימוש בקופות מעוקלות

הסדר חובות עם קופות מעוקלות

החובות והעיקולים יכולים להתבטל במהירות מירבית בעזרת הפתרון החדשני שלנו לסגירת תיקים בהוצאה לפועל – הסדר חובות עם שימוש בקופות מעוקלים כמו קרן השתלמות, פנסיה ופיצויים. במאמר זה נסביר איך זה בא לידי ביטוי, מי זכאי להליך ומה הם ההשלכות שלו?

לקרוא עוד »