לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון

אצל רוב האנשים, כניסה להליך החדש עבור הסרת עיקולים ומחיקת חובות כרוכה בחששות רבות. אחת החששות העיקריות היא לגבי האפשרות של ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון. במאמר הזה נבין בדיוק מה הזכויות ומה המגבלות שיהיו על חשבון הבנק במהלך ההליך ומה יהיה בסיומו.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון- עורך דין אודי קליפי
ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון – עורך דין אודי קליפי

רקע על הליך חדלות פירעון

חדלות פירעון הוא ההליך החדש והמשופר שהחליף את ההליך הישן שנקרא פשיטת רגל. חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הועבר על מנת לייעל את פשיטת הרגל המסורבל ולהוריד את הסטיגמות שהיו בשביל להוביל מספר רב יותר של אנשים לסגור את חובותיהם ולצאת לדרך חדשה.

בשביל להביא למחיקת חובות באמצעות הליך חדלות פירעון, צריך שהחובות יהיו מעל ₪161,236. קיים הליך מקוצר בהוצאה לפועל עבור אנשים עם חובות נמוכים יותר של בין ₪53,745 ל ₪161,236.

ברוב המקרים הליך חדלות פירעון אורך כ 4 שנים בלבד, בסיומו אין חובות יותר, אין ריביות, אין נושים וכל התיקים בהוצאה לפועל נסגרים.

עיקול חשבון בנק כסיבה לחדלות פירעון

במקרים רבים, מעבר לחלום הגדול להיפטר מהחובות ולהתחיל חיים חדשים, הסיבה העיקרית שבגללה אנשים בוחרים להיכנס להליך חדלות פירעון היא עיקול המוטל על חשבון הבנק שלהם על ידי אחד או יותר מהנושים. העיקול יכול להתבצע על ידי לשכת ההוצאה לפועל, ולעיתים באופן עצמאי על ידי הנושים עצמם.

ברגע בו קיים עיקול על החשבון, הבנק לא יתן לבצע כל פעילות פיננסית בחשבון. הרעיון העומד מאחורי העיקול הוא להקפיא את מצב הנכסים של החייב כדי למנוע הברחת נכסים ולאפשר לנושים השבה של חובותיהם, או חלק מהם לכל הפחות.

המצב הקיים בו יש על חשבון הבנק עיקול הוא לא פשוט בכלל, וגורם לאי נוחות בלשון המעטה. לכן, בעת זו יפנו רבים לעורך דין חדלות פירעון שידע להסיר את העיקולים, להוציא אותם מהחובות ולהחזיר את השליטה ואת החופש בחייהם.

הסרת העיקול בתחילת ההליכים

כאשר הליך חדלות פירעון מתחיל, ניתן לפנות להוצאה לפועל עם בקשה לעיכוב הליכים. כך רוב העיקולים וההגבלות יוקפאו באופן מיידי, למעט צו עיכוב יציאה מהארץ שיוסר בסוף ההליך.

חשוב להבין שעם הכניסה אל ההליך, יש אפשרות של ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון והמדינה אפילו ממליצה על כך. אך חלות גם מגבלות שונות ומגוונות על החייב, אשר מטרתן היא למצוא את האיזון הנכון בין שיקומו הכלכלי של מגיש הבקשה לבין השבת החובות לנושים.

ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון

לאחר הסרת העיקול, מגיש הבקשה חוזר לפעילות פיננסית מוגדרת ומוגבלת לפי הוראת הגורם האחראי על ההליך. הפעילות הפיננסית הינה מוגבלת על מנת לאזן בין האינטרסים של שני הצדדים – האינטרס של שיקום החייב והאינטרס של השבת החובות אל הנושים.

בגלל זה, הוחלט שיתקיימו מגבלות מסוימות על ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון לשם הגשת האינטרסים המנוגדים הללו:

• החשבון מתנהל רק ביתרת זכות (לא ניתן להיכנס למינוס)
• ניתן להשתמש בכרטיס אשראי מסוג דביט בלבד
אין אפשרות לקבל הלוואות
אין אפשרות לשימוש בשיקים (למעט עבור שכירות בתנאים מסוימים)

מה יהיה לאחר ההליך?

מיד בסוף ההליך המגבלות של ניהול החשבון ביתרת זכות בלבד ושימוש בכרטיס אשראי מסוג דביט יוסרו ויהיה אפשר להתנהל כמו כל הלקוחות הרגילים, כמעט.

הבנקים עדיין צריכים לסמוך עליכם כדי לאשר הלוואות ושימוש בשיקים, וזה לא רחוק בכלל מהמציאות. להפך, הבנקים מעדיפים לקוח שסיים בהצלחה חדלות פירעון לעומת לקוח שעדיין חייב כספים רבים. לכן, לאחר תקופה מסוימת בה מוכיחים לבנק שהפעם הדברים יעבדו בצורה תקינה, הבנק יסכים להשתמש בשיקים, לתת לנו הלוואות ואפילו משכנתא במידת הצורך.

הסתייעות בעורך דין חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון הינו הליך משפטי מורכב, אך הוא יכול להיות פשוט בהרבה אם עורך דין חדלות פירעון מומחה יהיה שם לצידך לאורך כל הדרך.

כמעט תמיד, כאשר אנשים פונים לחדלות פירעון בעקבות עיקול על חשבון הבנק שלהם, מהירות הטיפול היא קריטית עבורם. במקום להסתבך עם הבירוקרטיה המסובכת והגורמים הפועלים בהליך, עורך הדין יעזור בכך שהעיקול יוסר תוך ימים ספורים וכמובן ידאג לקבלת הפטר חובות במינימום האפשרי.

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: