לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

הפטר ליחיד בהליכי חדלות פירעון

הפטר ליחיד בהליכי חדלות פירעון מאפשר לכם כאזרחי ישראל, לסגור את חובותיכם לפי החוק החדש שנכנס לחיינו בספטמבר 2019. המדינה מעניקה הזדמנות אמיתית לבעלי חובות להתחיל חיים חדשים עם התנהלות פיננסית טובה ועם הרבה פחות דאגות.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

הפטר ליחיד בהליכי חדלות פירעון, עו"ד אודי קליפי
הפטר ליחיד בהליכי חדלות פירעון, עו"ד אודי קליפי

על חדלות פירעון בקצרה

חדלות פירעון הוא ההליך החדש, זה שהחליף את הליך פשיטת הרגל הישן שכולם מכירים בצורה כזו או אחרת. כבר אין יותר דבר כזה לפשוט רגל. היום נכנסים להליך טוב יותר. הליך עם מטרה מרכזית של הסדרת החובות והשתקמות כלכלית אמיתית. 

הפטר ליחיד בהליכי חדלות פירעון טוב יותר עבור בעלי חובות מפשיטת הרגל בזכות:

1. הליך המוגדר בזמן (לרוב כ 4 שנים בלבד) לעומת המצב שהיה עם פשיטת הרגל. שם היו נכנסים להליך שהיה יכול להיגרר שנים רבות, מבלי לדעת מתי יגיע האור בקצה המנהרה.

2. דגש על השיקום הכלכלי של בעלי החובות באמצעות שינוי התפיסה. בעבר הדגש היה לעבוד כמה שיותר לפי האינטרס של הנושים. היום בהליך החדש, הממונה על חדלות פירעון מנסה למצוא איזון מקסימלי בין אינטרס הנושים לאינטרס של בעלי החובות, תוך שמירה על הדגש המרכזי שהוא שיקומם הכלכלי של בעלי החובות.

3. אפשרות לקורס הכשרה כלכלית על מנת להעצים עוד יותר את השיקום הכלכלי של אזרחי המדינה שעוברים את ההליך החדש להסדרת חובותיהם הרבים. 

הליך חדלות פירעון – איך מתחילים?

הליך חדלות פירעון יכול להתחיל כאשר אדם, בין אם הוא עצמאי, שכיר או עובד מדינה, מגיע למצב בו סך חובותיו עולה על סך של ₪161,236. 

בעלי חובות החייבים מעל ₪161,236, יכולים לפנות בבקשת כניסה להליכי חדלות פירעון. חשוב לציין שכבר בשלב הזה ניתן לפנות להוצאה לפועל ולהביא לביטול עיקולים מסוימים, כמו עיקול על חשבון הבנק.

כאשר נפתח ההליך מתמנה נאמן לנכסי החייב. תפקידו של הנאמן הוא להיות אחראי על כל הנכסים, והוא זה שרשאי לבצע בהם פעולות. הנאמן נדרש לבצע בדיקה בת מספר חודשים במהלכה הוא בודק את מצבו הכלכלי של החייב, את התנהלותו של החייב ואת כושר הפירעון שלו.

בתום ההליך, מגיש הנאמן דו"ח אל הממונה על חדלות פירעון ובו המלצותיו. במסגרת דו"ח זה, שמטרתו היא לתת אפשרות אמיתית לצאת מהמצב, נקבעים גובה התשלומים החודשים בצורה נוחה ואפשרית לביצוע. כאשר בסוף תקופת הצו, כל החובות נמחקים לאפס.

הפטר חובות ליחיד בחדלות פירעון

הליך חדלות פירעון מאפשר הסדרת חובות של עסק קורס ושל אדם פרטי.

בקבלת הפטר ליחיד בהליכי חדלות פירעון המדינה בעצם מאפשרת מחיקת חובות, או חלק נכבד מהם ליתר דיוק. בין אם מחיקת חובות לבנקים ובין אם מדובר במחיקת חובות לנושים אחרים. גובה התשלומים בתהליך יקבעו לפי מספר גורמים המשפיעים על ההחלטה.

מעבר לכך, במצב זה גם מתבצעת סגירת תיקים בהוצאה לפועל וסיום ההליכים המתנהלים שם. כלומר, מובן כי להליך חדלות פירעון יש יתרונות גדולים מבחינת החייב, אשר עיקרם במחיקת החובות ויציאה לדרך כלכלית חדשה.

הליך מקוצר ליחיד בהוצאה לפועל 

אנשים אשר חובותיהם נעים בין ₪53,745 ועד ₪161,236 יכנסו להליך מקוצר ופשוט יותר בהוצאה לפועל. שם דרך הפעולה היא באמצעות מו"מ עם הנושים כאשר הוצאה לפועל משמשת כסוג של מתווכת בהליך.

מדובר בהליך עם השלכות קטנות יותר, כאשר לרוב גם יהיה מהיר יותר וזול יותר מבחינת שכר הטרחה לעורך הדין המלווה בתיק.

* הסכומים נכונים לשנת 2023 ומשתנים בכל שנה ע"י המדינה.

עורך דין חדלות פירעון

בכל אחד משני ההליכים הללו נדרש החייב להתמודד מול מערכות ביורוקרטיות מורכבות ביותר אשר נוטות להערים קשיים רבים. מעבר לכך, היכולת לשכנע את אותם הגופים כי החייב ראוי לקבל הפטר חובות היא עניין הדורש מומחיות וניסיון.

לפיכך, המעשה הנכון בעת הגשת בקשה להפטר חובות הוא להסתייע בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון המתמחה בתחום, אשר יוכל לסייע ולהכווין אתכם לאורך התהליך לקבלת הפטר חובות ליחיד בהליכי חדלות פירעון. 

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: