לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

מחיקת חובות למעוטי יכולת

יוקר המחייה הוביל לכך שחובות הם מכת מדינה, ממש כך. בכל שנה נכנסים עוד ועוד אנשים נורמטיביים להסתבכות כלכלית כזו או אחרת, ממנה קשה להם לצאת בכוחות עצמם. המזל הוא שהמדינה לא מפנה את גבה מהבעיה ומאפשרת הליכים יעילים של מחיקת חובות למעוטי יכולת כלכלית. במאמר זה נדבר על הכל.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

עורך דין קליפי על מחיקת חובות למעוטי יכולת
עורך דין קליפי על מחיקת חובות למעוטי יכולת

המעמסה המוטלת על אנשים שחייבים כספים היא מעמסה כבדה אשר מביאה לפגיעה עצומה בכל תחומי החיים שלהם ושל הסובבים אותם. רבים מאותם חייבים נמצאים במעגל אין-סופי, בו אין להם כסף לשלם על הדברים הבסיסיים ביותר כמו בית, בגדים או אוכל לשים על השולחן.

הלוואה אחר הלוואה וכבר מפסיקים לספור את כמות התיקים הפתוחים בהוצאה לפועל. זה לא יכול להימשך ככה, והחדשות הטובות הן שיש פתרונות אמיתיים במדינת ישראל המאפשרים למעוטי יכולת לצאת מהמצב אל חיים טובים יותר. חלק מהמסלולים קצרים וחלקם ארוכים יותר. המטרה המשותפת של המסלולים השונים היא להעניק הליך שלא יחנוק אתכם, אלא יאפשר לכם לסיים אותם בהצלחה ולהשתקם כלכלית.

"אין לי כסף, איך אוכל לצאת מהחובות?"

זאת שאלה שעולה אצל בעלי החובות שמדברים איתנו לפני שהם מתחילים את התהליך לשיקומם הכלכלי, ואפשר להבין אותם.

מגיעים למשרד על בסיס קבוע אנשים עם חובות עתק של מאות אלפי שקלים, לפעמים גם מיליונים, ועם הכנסה חודשית של אלפים בודדים בלבד. באיזה עולם יצליחו להחזיר את החובות הללו, בעיקר כאשר הסכומים לא עומדים במקום אלא צומחים בקצב מטורף עם הריביות?

הסיכויים לכך הם אפסיים וזה מובן לכולם. בעקבות כך, המדינה נותנת הזדמנות להיכנס אל הליך מסודר של מחיקת חובות למעוטי יכולת לצורך שיקומם הכלכלי. כבר לא מדובר בהליך פשיטת רגל הישן, שרבים חשבו עליו כ"הדבר הנורא מכל", אלא בהליך חדש ומשופר שנכנס לחיינו בשנת 2019 – הליך חדלות פירעון.

מחיקת חובות למעוטי יכולת עם חדלות פירעון לעומת פשיטת רגל

חוק חדלות פירעון החדש נכנס בשביל לייעל את הליך פשיטת הרגל המסורבל על מנת לעודד יותר אזרחים לסגור את חובותיהם ולהשתקם כלכלית. ההבדלים בין חדלות פירעון לפשיטת רגל באים לידי ביטוי בכמה היבטים, כאשר המרכזיים בהם שהליך חדלות פירעון הוא:

1. הליך מתוחם בזמן שלוקח לרוב כ 4 שנים בלבד
2. עם התחשבות גדולה יותר באינטרס החייב
3. עם דגש על שיקומו הכלכלי של החייב
4. עם אפשרות לקורס התנהלות כלכלית תקינה

בנוסף, מקבלי ההחלטות במדינה האמינו כי שיפור ההליך ושינוי שמו לחדלות פירעון יעזור בהסרת הסטיגמות הרבות השוררות בקרב אזרחי המדינה לגבי ההליך. עדיין יש אנשים שמרימים גבה, אך רוב האוכלוסיה למדה לקבל יותר ולתמוך בכניסה להליך חדלות פירעון החדש.

הליך חדלות פירעון מאפשר מחיקת חובות למעוטי יכולת, ועושה זאת ביעילות מירבית. עם סיומו בהצלחה, למעשה לא יהיו חובות יותר! אם להיות כנים, לעבור הליך חדלות פירעון זה לא הדבר הכי נעים בעולם, גם לאחר השיפורים מפשיטת הרגל, אך התוצאה הסופית של ההליך היא דבר כל כך נפלא שזה שווה את זה.

מה תצטרכו כדי להיכנס לחדלות פירעון?

על פי החוק החדש, הליך חדלות פירעון יכולים להיפתח מצב בו אינכם מצליחים לפרוע את חובותכם. ישנן שתי חלופות לפתיחה בהליך זה:

1. כאשר לא מצליחים לעמוד בתשלום ההוצאות השוטף
2. כאשר סך ההתחייבויות עולה על סך ההכנסות והנכסים

בנוסף, פתיחת הליך חדלות פירעון יכולה להתבצע רק כאשר החובות עומדים על ₪161,236 לכל הפחות (נכון לשנת 2023). ההליך נפתח באמצעות הגשת בקשה אל הממונה על חדלות פירעון, שבשלב הראשון לאחר קבלת הבקשה מתמנה נאמן שמקבל את הסמכות והאחריות לבצע פעולות בנכסים של החייב.

במהלך תקופה בת מספר חודשים מנהל הנאמן בדיקה של מצבו הכלכלי של החייב ושל אופן התנהלותו. לאחר מכן מוגש דו"ח אל הממונה אשר קובע תכנית שיקום כלכלית. במסגרת תכנית זו מקבלים לרוב מחיקה של חלק משמעותי החובות, וכן תכנית לפירעון השארית בתשלומים חודשיים נוחים ואפשריים לביצוע.

חשוב לדעת מראש שיהיו הגבלות מסוימות במהלך חדלות פירעון, אך לרוב הן בעלות חשיבות נמוכה לעומת היתרונות הרבים. כבר מהכניסה אל חדלות פירעון נעצרות הריביות ויוקפאו עיקולים על חשבון הבנק והמשכורת, ובסיומו מקבלים חיים חדשים ללא דאגות מחובות והליכי הוצאה לפועל!

מחיקת חובות לבעלי חובות של 53,745-161,236

הליך חדלות פירעון המלא פונה לבעלי חובות של ₪161,236 ומעלה. החוק החדש הגדיר הליך מקוצר בהוצאה לפועל לבעלי חובות נמוכים יותר, ועד למינימום ₪53,745 (נכון לשנת 2023).

המסלול המותאם למחיקת חובות נמוכים יותר, שמתקיים בהוצאה לפועל, הוא קל ועדיף יותר מהסיבה שלא יהיה נאמן או הגשת דוח"ות, וללא החותמת של חדלות פירעון בבנק.

המטרה היא להגיע לגישור, כאשר הוצאה לפועל למעשה משמשים סוג של מתווכים ביניכם לבין הנושים. תחילה עליכם להציע באמצעות עורך דין מחיקת חובות הצעה להסדר החובות. כלומר סכום מסוים אותו משלמים בפריסה לתקופה מוגדרת לטובת סגירת החובות בשלמותם.

אם אין הסכמה, ניתן לשפר את ההצעה ולשלוח מחדש. בסופו של יום, כדי שהנושים יסכימו, צריך להציע סכום הגיוני בעקבותיו החובות יסגרו. ככל שמציעים לשלם מעל חצי מסכום החובות, כך גדל הסיכוי להסכמת הנושים להצעה.

במידה ואין אפשרות להגיע לפשרה עם הנושים, הוצאה לפועל פותחים בצו הליכים ומתחיל הליך דומה לחדלות פירעון, רק מעט פשוט יותר לביצוע כי החובות קטנים יותר.

זאת הסיבה בגללה מומלץ לבעלי חובות המתאימים למסלול המקוצר לפעול מהר, לפני שהחובות יעברו את המדרגה של כ ₪161,236 ויצטרכו לעבור את הליך חדלות פירעון המלא.

מחיקת חובות למעוטי יכולת – החשיבות בליווי של עו"ד

המצב הכלכלי הקשה לא נותן מקום לטעויות שיעלו ביוקר, ובגלל זה הליך של מחיקת חובות למעוטי יכולת חייב להתנהל בצורה פנומנלית.

בין אם בהגעה לפשרה עם הנושים או בהליך חדלות פירעון המלא, המעשה הנכון והמשתלם ביותר הוא פנייה אל עורך דין מחיקת חובות אשר יוביל לסגירת החובות במינימום האפשרי!

עכשיו בטח עולה לכם השאלה, איך משלמים לעורך דין במצב כזה?

המשרד שלנו מתמחה במחיקת חובות למעוטי יכולת, כך שאנו מבינים שאת המצב הכלכלי המסובך. לכן, אנו מציעים ללקוחותינו תכנית מותאמת אישית של פריסת תשלומי שכר הטרחה.

כאשר אנו מכינים תכנית כזאת, חשוב לנו לוודא מראש כי התשלומים (כאשר אנחנו לוקחים בחשבון גם את התשלומים למחיקת החובות בהליך) יהיו נוחים ואפשריים לביצוע על מנת שההליך יסתיים בהצלחה וכל החובות ישארו מאחור.

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך:

מחיקת חוב למס הכנסה, עורך דין אודי קליפי

מחיקת חוב למס הכנסה

חדלות פירעון מאפשר לקבל הפטר חובות ולצאת לחיים חדשים. עם זאת, ההליך מחריג חובות שנצברו לרשויות, כמו מחיקת חוב למס הכנסה. אז מה בכל זאת עושים?

לקרוא עוד »
מחיקת חובות ישנים, עורך דין אודי קליפי

מחיקת חובות ישנים

הרבה אנשים מרגישים תקועים במקום עם חובות ישנים שנראים חסרי מוצא. עם זאת, מחיקת חובות ישנים יכולה להסתיים תמורת סכום נמוך יותר במקרים רבים.

לקרוא עוד »
מחיקת חוב למס הכנסה, עורך דין אודי קליפי

מחיקת חוב למס הכנסה

חדלות פירעון מאפשר לקבל הפטר חובות ולצאת לחיים חדשים. עם זאת, ההליך מחריג חובות שנצברו לרשויות, כמו מחיקת חוב למס הכנסה. אז מה בכל זאת עושים?

לקרוא עוד »
מחיקת חובות ישנים, עורך דין אודי קליפי

מחיקת חובות ישנים

הרבה אנשים מרגישים תקועים במקום עם חובות ישנים שנראים חסרי מוצא. עם זאת, מחיקת חובות ישנים יכולה להסתיים תמורת סכום נמוך יותר במקרים רבים.

לקרוא עוד »