לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין חדלות פירעון

עיקולים, הגבלות וחובות כבדים? זה לא סוף העולם! עורך דין חדלות פירעון מסוגל לבטל את העיקולים בהוצאה לפועל, למחוק את החובות ולהוציא לדרך חדשה!
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

עורך דין חדלות פירעון, עורך דין אודי קליפי
עורך דין חדלות פירעון – עורך דין אודי קליפי

אפשר להתחיל מחדש עם חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

אנשים שזקוקים לליווי של עורך דין חדלות פירעון, נמצאים לרוב במצב בו הבנק וחברת האשראי סוגרים את הברז והחיים נכנסים לסוג של קיפאון כלכלי. מצב זה אינו נעים או פשוט בלשון המעטה.

מעבר לקושי הכלכלי האובייקטיבי בכל גזרות החיים, יש הרבה פעמים תחושה של כישלון, ייאוש ומבוי סתום. ההרגשה הזו כמובן מובנת, אך דווקא ברגע זה חשוב להיות חזקים, להתגבר על התחושות הקשות ולפעול לחיים טובים יותר. 

הבשורה הטובה היא שבחודש ספטמבר 2019, עוד לפני הפגיעה של משבר הקורונה (שהכניס אלפי ישראלים חדשים לקשיים כלכליים וחובות כבדים), נכנס לתוקף חוק חדש, שעבור חייבים רבים הופך את הגלולה להרבה פחות מרה.

החוק החדש, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מאפשר לחייבים שעתידם מעורפל הזדמנות אמיתית לחיים חדשים ונקיים מחובות. בהליך חדלות פירעון אפשר נמחק חלק משמעותי מהחובות, לעיתים קרובות גם 70%, 80% ו 90% מכלל החובות!

את השארית משלמים בהחזרים חודשיים נוחים ואפשריים לביצוע ולרוב ההליך כולו לוקח כ-4 שנים בלבד על שתוכלו לעוף באוויר לאחר שהחובות הכבדים נשארו מאחור.

חוק חדלות פירעון, גם משקף גישה חדשה לחייבים. אנשים עם חובות כבר לא נתפסים כעבריינים שהאינטרס הציבורי העליון הוא שיחזיר את כספי הנושים, ואם אינם מסוגלים תהיה על מצחם אות קין של פושטי רגל.

במקום זאת החקיקה החדשה יוצאת מנקודת הנחה שלאדם תמיד מגיעה הזדמנות נוספת וחברה שרוצה לעודד יזמות בקרב אזרחיה צריכה לספק להם גם רשת ביטחון כלכלית ואפשרות להתחיל מחדש. 

ההבדלים בין פשיטת רגל לחדלות פירעון

חוק חדלות פירעון החדש נותן מענה לחייבים בעלי חוב של ₪161,236 ומעלה, כאשר קיים הליך מזורז בהוצאה לפועל עבור בעלי חוב קטנים יותר בטווח של  ₪53,745-₪161,236 (הסכומים מתעדכנים בכל שנה ע"י המחוקק).

בהנחה שהחובות נוצרו בתום לב ולא כתרמית פלילית (והרוב המכריע של החובות נולדים בתום לב), אפשר לציין 3 הבדלים מרכזיים בין המציאות בימינו עם חדלות פירעון לזו שהייתה בתוקף לפני ספטמבר 2019:

1. מהירות ההליך – תקופת ההמתנה לדיון שבעקבותיו נקבע גובה הפטר החובות עמדה על כשנתיים, היום תקופת המקסימום לסיום ההליך עומדת על 12 חודשים בלבד. זה אולי נשמע לכם כמו שינוי טכני, בפועל מדובר בקיצור משמעותי של תקופת חוסר הוודאות בהליך, שכן אחרי הדיון ישנה תחושת הקלה עצומה וכן בהירות לגבי השלב האחרון לסגירת החובות.

2. הגדרת זמן ההליך – בגלגול הקודם היו נכנסים למנהרה חשוכה מבלי לדעת כמה זמן עד שנגיע לקצה, או בכלל להתחיל לראות את האור. החוק החדש מגדיר את תקופת ההליך לכ-4 שנים בסיומם יקבל בעל החוב הפטר, כאשר במידת הצורך ניתן להאריך את ההליך בעוד כשנה.

3. דגש על השיקום הכלכלי – למדינה חשוב שמעבר לסגירת החובות, אלו שפונים לחדלות פירעון יצליחו להשתקם כלכלית ולא לחזור לחובות שוב. בגלל זה מאפשרים במהלך ההליך לנהל חשבון בנק ולהחזיק כרטיס אשראי וכמו כן יש אפשרות לעבור קורס על התנהלות פיננסית נכונה.

לכל זה צריך להוסיף את 'רוח המחוקק' – אם בעבר המטרה המרכזית הייתה לשמור על האינטרס של הנושה, היום גישת בתי המשפט הרבה יותר מאוזנת וקשובה גם לשיקום הכלכלי של החייב.

ניהול חשבון בנק וכרטיס אשראי בהליך חדלות פירעון

רבים ממגישי הבקשה לחדלות פירעון מגיעים לאחר שכבר היו מוגבלים, בלי יכולת להשתמש בחשבון בנק וכרטיסי אשראי. מיותר לתאר את מידת התסכול והכאב שזה גורם. בכל הנוגע לפעולות גבייה של הוצאה לפועל כמו עיקולים על חשבון בנק וכדומה, נדרשים להתחיל לכל הפחות לטפל בחובות כדי להסיר או להקל על המגבלות.

הנושא של ניהול חשבון בנק בחדלות פירעון הוא קריטי. כפי שהוזכר מקודם, המדינה מעודדת את שיקומכם הכלכלי והתנהלות פיננסית תקינה עם חשבון בנק ואשראי היא חלק חשוב מתהליך השיקום. לכן מיד עם תחילת ההליך, עורך דין חדלות פירעון יפנה עבורכם להוצאה לפועל וידאג להקפאת חלק מההגבלות והעיקולים המוטלים עליכם.

על מנת לעצור את הנפילה ולהתמקד בצמיחה מחדש, קיימות הגבלות מסוימות שמגבילות אמנם את הפעולות האפשריות עם החשבונות, אך משמשות כגלגלי עזר בתקופת ההליך כדי שעם סיומו ולכל החיים תוכלו לחיות בכבוד, בלי חובות ועיקולים.

אתם בטח שואלים מה לגבי עיכוב היציאה מהארץ…

ובכן לגביו, המדינה מותחת "שרירים" ושומרת על הנושים עם צו המונע חייבים לארוז מזוודות ולברוח לאמריקה או לכל מקום אחר בעולם, כמו שעשו כבר רבים במהלך השנים. בקשות לביטול הצו מתקבלות רק במקרים נדירים וכאשר יש סיבה מוצדקת לצאת לחו"ל במהלך חדלות פירעון.

נכון, עיכוב היציאה מהארץ הוא כואב ומתסכל, אך 4 שנים בלבד הן חלק קטן יחסית להקריב בלי היכולת לצאת לחו"ל עבור מחיקת החובות בשלמות וקבלת חיים שלמים וחופשיים מכל הבלגן הנורא הזה.

צו עיכוב היציאה מהארץ יוסר עם סיום ההליך.

כמה משלמים כדי למחוק חובות בחדלות פירעון

אחד הדברים הראשונים שחשוב לאנשים לדעת זה כמה יצטרכו לשלם בהליך עבור ההחזרים לנושים לפי ההפטר ועבור שכר הטרחה לעורך דין המייצג. בלתי אפשרי להעריך את גובה התשלומים במאמר באינטרנט, מאחר ויש כל כך הרבה גורמים משתנים לפיהם נקבע הפטר החובות המיוחל כמו:

גובה החובות
ההכנסות וההוצאות של החייב
האם יש נכסים וקופות (פיצויים וקרן השתלמות)
המצב הבריאותי והמצב הכללי בבית
ועוד הרבה אבנים שאפשר להפוך כדי לסגור את החובות במינימום האפשרי.

רק לאחר שיחה מעמיקה יותר והבנה של התמונה המלאה, עורך דין חדלות פירעון מומחה ידע להעריך את החלק שהולך להימחק בהליך וכמובן להכין הצעת מחיר מסודרת של שכר הטרחה.

דוגמאות להפטרי חובות בהליך חדלות פירעון

עם תוצאות כאלה, מבלי לראות הוכחה בעיניים, יהיה קשה להאמין שאנשים באמת הצליחו לקבל הפטרים בהליכים משפטיים חוקיים שמוחקים נתח כל כך משמעותי מהחובות!

הנה כמה דוגמאות שלקוחות המשרד קיבלו:

לצפייה בדוגמאות נוספות עברו לדף הצלחות המשרד בלחיצה כאן.

בדיקת זכאות לקבלת הפטר חובות

הכנו עבורכם שאלון דיגיטלי פשוט, לביצוע בדיקת זכאות מהירה לקבלת הפטר חובות ויציאה לחיים חדשים בעזרת הליך חדלות פירעון. 

מחשבון זכאות להפטר חובות

קיימים מסלולים שונים עבור אנשים שרוצים לקבל הפטר חובות.
ענו על השאלון הקצר וגלו מהו המסלול המתאים עבורכם.
*לכל תשובה יש השפעה על חישוב התוצאה.
מלא/י את הפרטים שלך כדי שנחזור אלייך עם התשובה לבדיקת הזכאות

קיימים מסלולים שונים עבור אנשים שרוצים לקבל הפטר חובות.

ענו על השאלון הקצר וגלו מהו המסלול המתאים עבורכם.

*לכל תשובה יש השפעה על חישוב התוצאה.

מלא/י את הפרטים שלך כדי שנחזור אלייך עם התשובה לבדיקת הזכאות
🔒 הפרטים שלך שמורים איתנו ולעולם לא יועברו לגורם שלישי

הפטר מינימלי עם ליווי של עורך דין חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון החדש והמשופר הביא הליך משופר ומהווה את הפתרון האמיתי היחיד עבור המוני ישראלים. בעזרת ההליך, חובות של מאות אלפים ומיליוני שקלים מצליחים להימחק ביעילות מרבית, ולרוב תוך כ-4 שנים בלבד! 

בחירת עורך דין חדלות פירעון מומחה עבורכם היא קריטית, ותעשה ההבדל משמעותי שיכול להגיע לעיתים קרובות לעשרות אחוזים נוספים מסכום החובות הכולל שימחקו לכם בהליך!  

דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו בתחילת הדרך זה החיבור עם עורכי הדין, הצוות והאווירה במשרד. תבחרו רק בעורכי דין איתם אתם מרגישים בנוח, ועם שקיפות מלאה על כל הנעשה בתיק.

משרד עו"ד שלנו ישמח ללוות אתכם ולעזור עם מחיקת החובות במינימום האפשרי בתיק, תוך יחס חם וטיפול מקצועי ומהיר ככל הניתן. 

לפני שנצא לדרך… בואו תכירו אותנו! 

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות מלאו את הטופס ליצירת קשר או חייגו: 036040409

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: