לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין הוצאה לפועל

החובות הובילו לפתיחת תיקים בהוצאה לפועל נגדך? יש עיקולים והגבלות שלא נותנים רגע של מנוחה בלי דאגות? עורך דין הוצאה לפועל יכול להוציא אותך מזה אחת ולתמיד!
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

עורך דין הוצאה לפועל - עורך דין אודי קליפי
אודי קליפי, עורך דין הוצאה לפועל

הוצאה לפועל – התנהלות מול חייבים

מדינת ישראל הקימה את לשכת הוצאה לפועל על מנת שתהיה המנגנון המבצע של רשות האכיפה והגבייה בעיקר בכל הנוגע לאכיפה על ההליכים האזרחיים בגביית חובות.

כפי ששומעים בשם הלשכה ("הוצאה לפועל") – חוק ההוצל"פ הביא להקמת מנגנון שלמעשה מוציא לפועל את פעולות הגבייה ומפעיל אמצעים רבים שמטרתם היא להקשות על חיי החייבים כדי להוביל אותם להחזיר את חובותיהם.

טיפ חשוב: קשה מאוד לא לעשות טעויות כאשר פועלים תחת לחץ כבד. פעמים רבות קורה שאנשים לחוצים משלמים סכומים גדולים בלי הבנת המצב ובלי שהתשלום הוביל לשינוי משמעותי בתמונה המלאה. לכן, במקום לפעול במיידי (וכנראה לעשות טעות שתעלה ביוקר) צריך לקחת נשימה עמוקה ולהתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל.

האמצעים העומדים לרשות הוצאה לפועל

בשביל לנסות לגרום לאנשים לשלם את החובות שלהם במהירות האפשרית, ללשכת הוצאה לפועל יש את היכולת לבצע סנקציות שונות במטרה להכביד על חיי החייב ולגרום לו חוסר נוחות (בלשון המעטה) מעבר להיותו חייב כספים רבים בעזרת שימוש בהגבלות ועיקולים שלא נותנים רגע של שקט בלי דאגות.

האמצעים העומדים לרשות ההוצאה לפועל

• עיכוב יציאה מהארץ
• עיקול חשבון בנק
עיקול משכורת
עיקול מקרקעין
עיקול מיטלטלין
הגבלה על חידוש דרכון
צו מאסר (במקרים נדירים)

"שמעתי פעם על איחוד תיקים – זה יעזור?"

איחוד תיקים בהוצאה לפועל מאפשר, כפי שנשמע, לאחד מספר תיקים פתוחים לתיק אחד בלבד. עם איחוד התיקים מקבלים פריסת תשלומים, כאשר הוצאה לפועל דואגים לחלק את הכסף הנושים השונים.

אנשים עם מספר תיקים בוחרים לפנות לאיחוד התיקים בשביל:

1. לבטל עיקולים והגבלות
2. לקבל אוויר לנשימה

בעבר היו מקבלים פריסה לשנים ארוכות קדימה עם החזרים חודשיים קטנים מאוד, דבר שהוביל את הנושים לקבל סכומים מזעריים בלבד ומשך את החובות לתקופה ארוכה מאוד מבלי לפתור באמת את הבעיה.

אנשים לא הבינו כי התשלום החודשי הנמוך לא פותר אותם מבעיית החובות שרק ממשיכה להתעצם עם הריביות.

המדינה ראה לנכון כי דרוש להתבצע שינוי ולאחרונה יצא לאיחוד תיקים חוק חדש. אם בעבר כמעט כולם יכלו לפנות אל הדרך הזו, היום באיחוד התיקים מקבלים פריסה לתקופה קצרה בהרבה. בעקבות הקיצור בתקופת הפריסה, דרך זו אפשרית לכמות מצומצמת יותר אנשים.

איך מביאים לסגירת התיקים בהוצאה לפועל

התיקים נפתחו בגלל חובות, ולכן עד שלא נטפל בחובות התיקים ישארו פתוחים.

אנשים לא תמיד מודעים לכך שבכלל אפשר לטפל בחובות בצורה יסודית ומהירה עם מחיקת נתח גדול מהסכום הכולל ותשלום השארית על פי היכולת הכלכלית, המצב הבריאותי והמצב בבית המשפחה.

במדינת ישראל נכון להיום, יש שני דרכים עיקריות המאפשרות לטפל בחובות ביעילות עד מחיקתם המלאה וסגירת התיקים בהוצאה לפועל:

1. הסדר חובות מול הבנק ונושים אחרים

במרבית המקרים בהסדר חובות כזה משלמים תשלום אחד על חלק מסוים מהסכום הכולל של החובות לטובת מחיקת שאר הסכום וסגירת התיקים בהוצאה לפועל. ניתן לעיתים להגיע לפשרה על דחייה או פריסה נוחה יותר של התשלומים.

2. קבלת הפטר עם חוק חדלות פירעון

מחיקת החובות באמצעות הליך משפטי מסודר שלוקח לרוב כ-4 שנים. כבר מתחילת ההליך רוב העיקולים וההגבלות יוקפאו, למעט צו עיכוב יציאה מהארץ שיבוטל בסוף ההליך עם סגירת התיקים.

מחשבון זכאות להפטר חובות

קיימים מסלולים שונים עבור אנשים שרוצים לקבל הפטר חובות.
ענו על השאלון הקצר וגלו מהו המסלול המתאים עבורכם.
*לכל תשובה יש השפעה על חישוב התוצאה.
מלא/י את הפרטים שלך כדי שנחזור אלייך עם התשובה לבדיקת הזכאות

קיימים מסלולים שונים עבור אנשים שרוצים לקבל הפטר חובות.

ענו על השאלון הקצר וגלו מהו המסלול המתאים עבורכם.

*לכל תשובה יש השפעה על חישוב התוצאה.

מלא/י את הפרטים שלך כדי שנחזור אלייך עם התשובה לבדיקת הזכאות
🔒 הפרטים שלך שמורים איתנו ולעולם לא יועברו לגורם שלישי

שאלות נפוצות

את גובה הסכום המדויק לא ניתן לדעת כבר עכשיו מהסיבה שכל אדם מגיע עם מקרה קצת שונה מהאחר. לכן, כדי לקבוע את גובה שכר הטרחה אצל עורך דין הוצאה לפועל צריך תחילה להגיע לפגישת ייעוץ ואחרי הבנת המצב במלואו מקבלים הצעת מחיר רלוונטית.

מיתוס שיווקי של עורכי דין שאמנם נשמע טוב, אבל בפועל הוא לא מציאותי. כדי לבטל עיקולים בהוצאה לפועל צריך לטפל בחובות וזה לא קורה ברגע. הסדרים לרוב לוקחים מספר שבועות ובחדלות פירעון לוקח לפחות כמה ימים עד השגת כל המסמכים הנדרשים להגשת הבקשה ורק אז אפשר לבקש הקפאה של העיקולים מהוצאה לפועל.

כן! יותר מזה, אפילו מומלץ להקדים תרופה למכה ולפעול לטובת סגירת החובות לפני שנפתחים תיקי הוצאה לפועל. למה לחכות ולחיות תחת עיקולים והגבלות?

עורך דין הוצאה לפועל

למעט גנבים ונוכלים, לאף אחד לא מגיע לחיות חיים שלמים תחת הלחצים העצומים של חובות וריביות, תיקים בהוצאה לפועל בגללם יש עיקולים, הגבלות ועיכוב יציאה מהארץ. כולם יודעים כמה יכול להיות קשה לחיות במדינה שלנו מבחינה כלכלית ולאנשים שנכנסו לחובות בשביל לגדל משפחה, עסק שנכשל או אלפי סיבות אחרות מגיע לחיות אחרת.

חבל להמשיך עוד שנים רבות בהם הריביות ימשיכו להקפיץ את הסכום לשמיים ועוד יותר חבל להמשיך לחיות תחת ההגבלות הנוראיות. ייעוץ חינם של עורך דין הוצאה לפועל מומחה יוכל לכוון אותך לעבר הפתרון המתאים, ללוות במסלול הרלוונטי שיוביל למחיקת החובות בסכום המינימלי וכמובן להסיר מהגב את התיקים בהוצאה לפועל.

לייעוץ ללא התחייבות:

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: