לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

האם אפשר לנהל עסק בחדלות פירעון?

להיות בעל עסק במדינת ישראל זו משימה מורכבת ומאתגרת. רבים מהעסקים נסגרים כבר בשנתיים הראשונות ואחרים רבים נאבקים בשיניים כדי לשרוד. אפשר לצאת מחובות עם הליך משפטי יעיל, אבל מה יהיה עם העסק? האם אפשר לנהל עסק בחדלות פירעון?
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

האם אפשר לנהל עסק בחדלות פירעון, עורך דין אודי קליפי
האם אפשר לנהל עסק בחדלות פירעון, עורך דין אודי קליפי

אתם לא לבד, קשה לנהל פה עסק.

כמה קשה? הנתונים מדברים בעד עצמם. הסטטיסטיקה בישראל מעידה על לא פחות מ 45,000 עסקים חדשים שנסגרים עד שנתיים מיום הקמתם. רבים מאלו ששורדים את השנתיים הראשונות, רחוקים מלהיות רגועים.

כל אדם שפתח עסק יודע כמה זאת משימה מורכבת. המורכבות מתעצמת באופן מיוחד עם עסקים בישראל. בניהול עסק בישראל ישנן מורכבויות גדולות במיוחד. מורכבויות אשר נגזרות ממצב המדינה ומהיחס שלה לבעלי עסקים.

התזרים שלילי והחובות בשמיים

כתוצאה מאותם נטלים בלתי אפשריים, פעמים רבות בעלי עסקים נקלעים לקשיים כלכליים. קשיים אלו באים לידי ביטוי בתזרים מזומנים שלילי ובצבירת חובות. יש קושי לקבל אשראי, בלתי אפשרי לשלם לכל הספקים בזמן או בכלל, ולהמשיך לנהל את העסק בצורה תקינה.

הצטברותם של החובות היא איננה עניין קל. היא מביאה לקושי רב בניהול הכלכלי של העסק ושל החיים האישיים, ואף מטילה מעמסה נפשית כבדה על החייב.

מעבר לכך, פעמים רבות הנושים של אותם החובות מעבירים את גבייתם אל ההוצאה לפועל אשר יכולה להטיל מגבלות שונות דוגמת עיקולים או צו עיכוב יציאה מהארץ

מחיקת חובות עם חוק חדלות פירעון

כאשר החובות ממשיכים להצטבר והמצב נהיה בלתי אפשרי לשליטה, יש מה לעשות.

אפשרות פופולרית בקרב בעלי עסקים שנקלעו לחובות היא כניסה להליך חדלות פירעון החדש. הליך זה הוא למעשה הליך אשר מטרתו היא להביא אתכם לחיים חדשים ונקיים מחובות ולאפשר לכם לחזור לקיים חיים כלכליים נורמליים וחופשיים מעיקולים נוראיים.

במקביל, מטרת הליך זה היא לנסות ולדאוג לאינטרס של הנושים ולהשיב להם את הכספים שאתם חייבים להם. לפחות חלק מסוים ממנו. מכך יוצא כי הנושים מקבלים חלק מסוים מהחוב, בזמן שהמדינה מקבלת חזרה אזרחים המתנהלים כלכלית נכון, משלמים מיסים וכדומה.

במסגרת הליך חדלות פירעון, תצטרכו לפנות אל הממונה על חדלות פירעון ולבקש ממנו לפתוח בהליכים. במסגרת הליך זה תקבו תכנית שיקום במסגרתה תדרשו לשלם תשלומים חודשיים נוחים ואפשריים לביצוע לפי צו של בית משפט מוגדר בזמן.

לרוב ההליך כולו לקוח כ 4 שנים בלבד. בסוף תקופת הצו, תקבלו מבית המשפט מחיקת חובות של הכספים שעוד שלא שילמתם. לרוב מדובר באחוזים משמעותיים ביותר.

"אז אני יכול למחוק חובות בחדלות פירעון. מה יקרה לעסק שלי?"

עם הכניסה להליך, הממונה על חדלות פירעון ישקול האם להסכים לך לנהל את העסק במהלך ההליך. למעשה, החוק לא קובע מגבלה קשיחה על ניהול עסק במהלך תקופה זו. לעומת זאת, החוק כן קובע מגבלה קשיחה על הקמת עסק חדש בזמן ההליך.

אם זאת, בסמכותו ובאחריותו של הממונה על הליך חדלות הפירעון להפעיל שיקול דעת. הממונה יבחן האם ניהול העסק צפוי להועיל להליך חדלות הפירעון או לפגוע בו.

בסופו של יום, המטרה המרכזית היא לגרום להצלחת ההליך עם הסדרת החובות ועם שיקומכם הכלכלי. לכן שאלת ניהול העסק בחדלות פירעון נגזרת מהחלטת הממונה. שאלה זו מוכרעת ממקרה למקרה, ובהתאם לנסיבות. עורך דין חדלות פירעון מומחה יידע איך להגדיל את הסיכויים שהממונה יאשר לכם את המשך ניהול העסק בחדלות פירעון.

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: