לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל

אנשים שמתמודדים עם חובות ולהם תיקים בהוצאה לפועל, נאלצים לרוב לחיות תחת לחצים כבירים מההליכים העומדים נגדם אשר גורמים לתסכול גדול ולעיתים גם לחרדות ודיכאונות. תחושת הייאוש היא מובנת, אך החדשות הטובות הן שאפשר להביא לביטול עיקולים בהוצאה לפועל, חלקם אף בתוך ימים ספורים בלבד! במאמר זה תבינו הכל.
אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל, אודי קליפי - עורך דין הוצאה לפועל

אף אחד לא צריך לחיות ככה

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל זה בראש סדר העדיפויות. הפעולות שרשות ההוצאה לפועל יכולה להפעיל כנגד חייבים הן קשות וגורמות לסבל רב בכמעט כל חלק בחיים. לדעתי, לאף אדם שנקלע לחובות בתום לב לא מגיע לחיות ככה.

הביטוי הפופולרי "אנחנו חיים רק פעם אחת" מתגבר בסיטואציה של חובות ועיקולים. פשוט חבל לבזבז את חיינו עם לחצים מההתמודדות המתמדת בחובות הכבדים, ריביות הכואבות והעיקולים בהוצאה לפועל.

החדשות הטובות הן שאפשר להביא לביטול העיקולים בהוצאה לפועל. בכדי לגרום לביטול העיקולים לקרות צריך לטפל בחובות, כאשר קיימים מסלולים בהם רוב העיקולים יבוטלו כבר בתחילת הדרך.

"לא מעניין אותי, הוצאה לפועל לא יראו ממני שקל!"

בפגישתי הראשונה עם ד', אדם שמתמודד עם חובות מעל 15 שנים וכבר לא זוכר איך זה לחיות בלי חשבון בנק מעוקל, הוא יצא בהצהרה חד משמעית: "הם יכולים להמשיך עם העיקול זה לא מעניין אותי, הוצאה לפועל לא יראו ממני שקל!"

הוא המשיך ואמר שמקבל תשלומים ב"שחור" או מעביר את המשכורות לחשבונות של קרובי משפחה ולמרות הקושי בדבר הוא מעדיף להתהל כך מאשר לשלם להוצאה לפועל שלטענתו הם "גרועים יותר מהשוק האפור".

תחילה הסברתי לו כי התנהלותו היא עבירה פלילית חמורה, ויותר מזה הוא גם מסכן את קרובי המשפחה להם הוא מעביר כספים. לאחר מכן הראיתי לו כי יש פתרון אמיתי לחובות שלו, ובכך יוכל להיפטר אחת ולתמיד מהעיקולים ולחיות בכבוד.

ימים ספורים לאחר מכן הוא כבר קיבל גישה לחשבון הבנק שלו, בלי בעיה להכניס לחשבון את המשכורת בצורה תקינה. היום ד' הוא אדם נקי מחובות, ללא עיקולים ועם יכולת לצאת לחופשות בחו"ל. בהליך הוא גם למד כיצד להתנהל נכון יותר מבחינה פיננסית על מנת שלעולם לא יפול שוב לחובות ועיקולים.

הדרך לביטול עיקולים בהוצאה לפועל

אין מנוס מכך, על מנת לבטל את העיקולים צריך לטפל בחובות. קיימים מספר מסלולים שונים בעזרתם ניתן לסגור חובות ולבטל עיקולים.

1. הגעה להסדר חוב מול הנושים

לעיתים ניתן לפנות אל הבנק או הנושים השונים ולהגיע איתם לפשרה על הסדר החוב וסגירת התיקים בהוצאה לפועל. כדי להגיע להסדר צריך לרוב לשלם סכום חד פעמי תמורתו הנושים יסכימו למחוק את השארית. במקרים אחרים ניתן גם לבקש פריסת תשלומים נוחה יותר תמורת סגירת תיקי ההוצאה לפועל.

2. איחוד תיקים בהוצאה לפועל

במקרים בהם קיימים מספר תיקים בהוצאה לפועל, ניתן לפנות ולבקש לאחד את התיקים ולקבל פריסת תשלומים כוללת ומסודרת. עם ביצוע פעולה זו, המטרות העיקריות הן אוויר לנשימה וביטול העיקולים בהוצאה לפועל.

לאחרונה יצא לאיחוד תיקים חוק חדש שצמצם משמעותית את תקופת פריסת התשלומים האפשרית והביא לכך שמסלול זה מתאים לכמות קטנה בהרבה של אנשים שרוצים להיפטר מחובותיהם.

3. הפטר חובות בחדלות פירעון

החוק החדש לשיקום כלכלי מאפשר לאנשים הליך משפטי מסודר שיוציא אותם מחובותיהם, וזאת עם התחשבות במספר גורמים שונים כמו ההכנסות וההוצאה, המצב הבריאותי והמצב הכללי בבית. עם הכניסה להליך חדלות פירעון ניתן לפנות להוצאה לפועל להביא לביטול העיקולים, או עיכובם לזמן ההליך יותר נכון. 

חשוב לדעת שבמהלך ההליך יהיו מגבלות שונות שנועדו לשמור על הנושים מצד אחד ולשמור על החייבים מהמשך נפילה לחובות כבדים יותר מצד שני. המגבלות הללו הן זעירות לעומת החיים החדשים שמקבלים בסוף ההליך שלוקח הממוצע כ 4 שנים בלבד. כמובן, בסוף ההליך כל העיקולים וההגבלות יוסרו לחלוטין.

ליווי של עורך דין עם ביטול העיקולים בהוצאה לפועל

אנשים שעל גבם קיימים עיקולים שונים חיים תחת לחץ רב. לרוב, אנשים עושים את מרבית הטעויות כאשר נאלצים לפעול תחת לחץ כבד. לכן, המקרים בהם מקבלים עיקולים חשוב מאוד לא לפועל במיידי!

עצמו עיניים, קחו 3 נשימות עמוקות ופנו לעורך דין הוצאה לפועל שיעזור לכם לצאת מהמצב בצורה הנכונה ביותר עבורכם וזאת מבלי שתעשו טעויות נוספות שיעלו לכם ביוקר.

כמו שהוסבר במאמר, קיימים מספר מסלולים שונים על מנת שיביאו לביטול עיקולים בהוצאה לפועל. הבחירה במסלול הנכון היא קריטית על מנת שהעיקולים באמת יבוטלו, ולא רק לרגע כפלסתר זמני עד שיגיע עיקול נוסף, אלא כחלק מהליך מסודר שיסדיר את החובות וידאג שלעולם לא תגיעו שוב לסיטואציה הכואבת הזו.

אנו נשמח להכווין אתכם לעבר המסלול המתאים עבורכם בשיחת ייעוץ ללא עלות, וכמובן ללוות אתכם לאחר מכן במסלול שנחבר אם תרצו. לקביעת שיחת הייעוץ מלאו את טופס יצירת הקשר ונציג שלנו יחזור בהקדם.

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: