לוגו - אודי קליפי משרד עורכי דין

מצבו של ערב לחוב בפנייה לחדלות פירעון

יש חובות גדולים ולא מסוגלים לעמוד בהחזרים, בגלל זה שוקלים לפנות להליכי חדלות פירעון, לסגור את החובות ולהשתקם כלכלית, אבל יש ערב לחוב. מה מעמדו של הערב והאם הנושים או הוצאה לפועל יכולים לפעול נגדו?
אודי קליפי עו"ד

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

אודי קליפי עו"ד

נכתב ע"י: עורך דין אודי קליפי

שיתוף הפוסט

תוכן עניינים

מצבו של ערב בפנייה לחדלות פירעון - עורך דין אודי קליפי

בפנייה להליך חדלות פירעון למעשה נעזרים בחוק החדש שנכנס לחיינו בספטמבר 2019, כדי להיפטר מחובות ולהשתקם כלכלית על ידי כניסה להליך מסודר וקצוב בזמן עם תשלומים חודשיים אפשריים לביצוע. לרבים מהאנשים המתאימים להליך החדש יש ערב על חוב מסוים או יותר, ולפני שפונים לשיקומכם הכלכלי חשוב להבין איפה זה מעמיד את הערבים לחובות שלכם.

מה קורה כאשר יש ערב לחוב?

מקרים כאלו הם בעלי רגישות גבוהה מכיוון שכמעט תמיד הערבים יהיו בני משפחה או חברים קרובים. כאשר אדם פונה להליכי חדלות פירעון לאחר שהבין כי זאת האפשרות היחידה שלו ליציאה מחובות הוא משפיע באופן ישיר על הערב.

מי שפונה לבית המשפט ונכנס להליך כזה הוא למעשה מוגן מתביעות החוב ע"י הנושים, הערב לעומת זאת נמצא במצב שונה.

עם הגשת הבקשה לחדלות פירעון הבנק או הנושים האחרים יכולים לפנות אל הערב ולתבוע אותו על פי חוק. אך אין מה לדאוג, זה ממש לא סוף העולם ויש מה לעשות.

איך נכון לפעול בסיטואציה כזאת?

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם הסיטואציה הזאת היא שעורך דין חדלות פירעון שמלווה בהליך ילווה גם את הערב וינהל בשבילו משא ומתן מול הבנק או הנושה כדי להגיע לפשרה ולהסירו מהערבות על החוב.

זה עובד בצורה הבאה: עורך הדין המלווה פונה אל הנושים על מנת להגיע להסדר בו מסכימים על צמצום מסוים של הסכום הכולל של החוב ו/או על פריסת החוב לתשלומים בצורה נוחה מאוד לערב.

כל עוד מגיעים להסדר הערב לא יהיה מסובך, ברוב המוחלט של המקרים הבנקים או הנושים פתוחים להצעות עם נכונות אמיתית להגיע להסדר מול הערב.

דוגמה למקרה בו ללקוח היה ערב לחוב

פנה אלינו אדם עם חובות כוללים של כ 400,000 ש"ח.

הפתרון הנכון עבורו היה לפנות להליכי חדלות פירעון. הבעיה הייתה שאחותו הגדולה הייתה ערבה לאחד החובות בגובה של 150,000 ש"ח לבנק. הוא לא רצה להכניס אותה לצרה בגללו.

פנינו בשם הערבה לאותו בנק והתחלנו במו"מ במקביל לתחילת הליך חדלות פירעון עם הלקוח. כתוצאה מכך הצלחנו להגיע לפשרה עם הבנק על 10,000 ש"ח בלבד בפריסה לעשרה תשלומים חודשיים של 1,000 ש"ח.

כך מגנים על הערב לחוב מתביעות או אמצעי גבייה אחרים. עכשיו ניתן להיות עם הפנים קדימה לעבר ההליך בראש שקט יותר.

לייעוץ ללא התחייבות:

לוגו בלי רקע

אודי קליפי משרד עורכי דין

עורך דין אודי קליפי

המייל שלנו

kalifilaw@gmail.com

לייעוץ ללא התחייבות
השאר פרטים

מאמרים באותו נושא שאולי יעניינו אותך: